PŘÍBRAM – Zítra začíná platit zapojení Příbramska do systému Pražské integrované dopravy (PID), což přinese jednak některé výhody pro cestující, ale také některé změny. Mezi ty nejvýznamnější patří změna trasy autobusů jedoucí z Příbrami do Prahy.
V Příbrami budou linky na Prahu z i Prahy jezdit kolem autobusového nádraží „Dojde ke zrušení zastávky Milínská a zřízeny budou zastávky Čs. armády a Hořejší Obora. Trasování v oblasti sídliště se oproti dnešním spojům neliší,“ uvedl starosta města Jan Konvalinka. Přímé spoje Praha – Rožmitál pod Třemšínem, které jsou součástí linky 393, jsou však vedeny po trase ostatních spojů linky 393 kolem III. polikliniky, ulice Školní a Nemocnice až do zastávky Drkolnov, Podbrdská a dále přímo směr Bohutín.
V Praze bude výstupní a nástupní zastávka přesunuta do terminálu Smíchovského nádraží. Dále bude fungovat zastávka na Lihovaru s přestupem na městské autobusové linky na pravý břeh Vltavy (Jižní Město, Lhotka, Brumlovka, Podolí…).
„Integrace dopravy je krok správným směrem. Zlepší se obslužnost a cestování autobusy se stane opět snazším a v určitých režimech i levnějším. Jsme rádi, že náš region byl zahrnut do PID,“ uvedl k začlenění Příbramska do Pražské integrované dopravy Jan Konvalinka.
Linky 392, 393 a 395 na páteřní trase Praha – Dobříš – Příbram nahradí stávajících 12 autobusových linek. Budou jezdit v pravidelných intervalech a jejich zavedením dojde k prodloužení provozu až do pozdních večerních hodin (spoj od posledního metra). Poslední spoj z Příbrami pojede ve 23.15 hod. a z Prahy v 0.35 hod.
Podrobnější informace o změnách lze získat v informačním stánku v pondělí 1. července u II. polikliniky a v Jiráskových sadech. „U II. polikliniky vždy v čase od 5.30 do 9.30 hodin a v Jiráskových sadech v pondělí od 8 do 15 hodin,“ uvedla tisková mluvčí města Eva Švehlová.
První etapa integrace veřejné dopravy zahrnuje veškeré autobusové linky na trase Praha – Dobříš – Příbram, linku Hořovice – Příbram a také dvě linky z Příbrami do oblasti Obecnice a Sádku. Systém PID, ve kterém lze na jednu jízdenku využívat vlaky, autobusy i městskou hromadnou dopravu, se tak rozšíří o dalších šest autobusových linek, které nahradí částečně nebo zcela 17 stávajících linek SID. Na nových linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové, tak i elektronické podobě včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo přímo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka.