RIJÁD – Martin Šoltys, pilot týmu Big Shock! Racing, po první polovině Dakaru končí svou statečnou cestu závodem. Dvě poslední nedokončené etapy a bolest zad mu nedovolují pokračovat. Posádka Martina Macíka, zocelená dosavadním vývojem Dakaru, se chystá v druhé polovině zabojovat a pokusí se dosáhnout na co nejlepší výsledky.
Poté, co posádka Martina Šoltyse nedokončila 5. a 6. etapu, ve které musela zasahovat také helikoptéra zdravotníků, padlo rozhodnutí, že Martin Šoltys, Roman Krejčí a Jakub Jiřinec nebudou dál pokračovat v soutěži. Martin Šoltys je po nárazu v 6. etapě podle prvních vyšetření zdravotně v pořádku, nemá však smysl riskovat tvrdou jízdu s bolavě naraženými zády. „Ještě v pátek večer jsem byl v bivaku na rentgenu a místní doktor mě vyslal na CT do nemocnice. Podle vyšetření není nic zlomeného, ale mám velké otoky. Záda bolí, jinak jsem v pořádku. To je Dakar. Závod pro mě končí, ale můžu říct, že jsem si ho v novém týmu, i přes všechny těžkosti, užil,“ řekl Martin Šoltys.
V pátek večer už mechanici do bivaku přivezli opraveného Arnošta, kamion Martina Šoltyse, který bude v Saudské Arábii zůstávat a následně pokračovat na březnový závod světového poháru Rally-Raid Championship 2022 v Abú Dhabí. Všechny síly se teď koncentrují do přípravy zbývajících vozů, vyrobených v Sedlčanech, které budou v závodě pokračovat. Karla – kamionu Martina Macíka, Niciase – speciálu sestrojeného pro Project 2030 a Vincenza, v němž závodí Italtrans Racing tým. „Na autech se mění kompletně všechno, preventivně pera, tlumiče, celá výstroj. Myslím, že budeme mít do druhé půlky téměř nové auto,“ řekl Martin Macík, který je po polovině Dakaru na 11. celkovém místě.
I přes ztrátu týmových kolegů, bez jejichž podpory bude další jízda závodem zase o něco náročnější, se všichni členové týmu Big Shock! Racing těší do druhé půlky Dakaru.