PŘÍBRAMSKO – S varováním před nástrahami drog a jejich dopady na životy mladých lidí se na Příbramsku rozběhla další etapa preventivního projektu „Kam chceš dojít“. Během druhého pololetí školního roku se do něj zapojilo několik základních škol, přičemž osmáci z devíti tříd si již vyslechli odbornou přednášku na téma drogové kriminality.
Podle policistů se situace v oblasti užívání návykových látek stále zhoršuje – věková hranice prvouživatelů nebezpečně klesá a nelegální trh se neustále přizpůsobuje novým trendům. Právě na tyto skutečnosti se zaměřil kriminalista z toxi týmu, který žákům přiblížil nejčastěji se vyskytující drogy v regionu, jejich účinky i právní důsledky jejich užívání a distribuce.
„Je důležité, aby si mladí lidé uvědomili, že drogy nejsou jen módní záležitost nebo krátkodobá zábava, ale cesta, která může vést až k úplné ztrátě osobní svobody. Chceme jim ukázat reálné příběhy lidí, kteří si tím prošli, a varovat je před tím, kam až je nesprávné rozhodnutí může zavést,“ uvedla policejní komisařka prevence Monika Schindlová.
Děti se tak budou v hodinách občanské výchovy seznamovat se skutečnými osudy vězňů, kteří jim ve svých dopisech popisují svou cestu od prvních experimentů s drogami až po pobyt za mřížemi. Cílem je nejen varovat, ale i motivovat k uvážlivým rozhodnutím a odmítnutí návykových látek.
Na projekt naváže další část vzdělávacího programu, během níž pracovníci Vězeňské služby ČR představí žákům podmínky života ve věznici a účel výkonu trestu. Součástí bude i autentické video s výpovědí odsouzeného, který otevřeně hovoří o tom, jak drogy zničily jeho život.
Vybraní studenti navíc dostanou příležitost na vlastní oči nahlédnout za brány věznice Bytíz, kde si budou moci prohlédnout prostředí, do nějž se nikdo z nich nikdy nechce dostat.
Projekt „Kam chceš dojít“ tak přináší nejen teoretické znalosti, ale především silné a reálné příběhy, které mají mladým lidem pomoci v rozhodování, jakou cestou se vydají.
Více o projektu „Kam chceš dojít?“ ve v reportáži z jeho zahájení před dvěma lety: