PŘÍBRAM – Městskému úřadu a jeho zaměstnancům narůstá agenda i počet úředníků a současné prostory podle vedení města pro její vykonávání nestačí. Je tak nutné prostory pro městský úřad rozšířit. Stěhovat by se měl odbor životního prostředí.
Radnice zkusila podle vyjádření starosty Jana Konvalinky hledat nového prostory ve svých nemovitostech, nicméně narazila na problémy v podobě vysokých nákladů na rekonstrukci. „Konkrétně jsme se bavili o odboru životního prostředí a uvažovali jsme o několika místech, které bychom zrekonstruovali jako například v bývalé budově restaurace Švejk nebo v podobě nástavby na budovu městského úřadu naproti Sokolovně či v podobě redispozice v budově bývalých Rudných dolů a podobně, ale ve všech případech to vyžadovalo nějakou investici nebo ztrátu na nájemném,“ říká starosta Jan Konvalinka s tím, že nejdražší variantou by byla redispozice v budově bývalých Rudných dolů. Ta podle jeho slov vychází na částku okolo 50 milionů korun.
Radnice se nakonec rozhodla jít cestou pronájmu prostor. „V současné době vedeme předsmluvní jednání s majitelem Domu Natura a naším cílem je, aby tam vznikly kanceláře pro celkem patnáct lidí odboru životního prostředí,“ konstatuje příbramský starosta s tím, že se v rámci jednání snaží vyjednat částku, která by byla nižší, než je v místě a čase obvyklá. Uvolněné prostory, které odbor využívá nyní, pak připadnou jiným městským úředníkům.
Příbramský městský úřad má v současné době 221 tabulkových míst, z nichž ale nejsou všechna obsazena. Podle vedení města reálně na úřadu nyní pracuje o deset až patnáct lidí méně. „K tomu je ale potřeba ještě připočítat šedesát příslušníků městské policie,“ dodal Konvalinka.