PŘÍBRAM – Město pokračuje v digitalizaci a modernizaci svých systémů. Po spuštění mobilní aplikace, které veřejnosti usnadní sledování dění ve městě, nyní spustilo portál občana, který by měl usnadnit vyřizování nejrůznějších věcí na městském úřadě.
Každý nemá možnost zastavit se v úředních hodinách na městském úřadu, aby si vyřídil, co potřebuje, nebo je pro něj cesta na úřad náročná. Pro větší komfort a další zjednodušení komunikace veřejnosti s úřadem spustilo město nový systém pro on-line komunikaci, tzv. Portál občana, který zajišťuje elektronické vyřízení životních situací a poskytuje přehled o stavu jejich zpracování. Elektronická komunikace umožňuje nahradit osobní nebo poštovní kontakt mezi občanem a úřadem a vyřídit závazek či podání prostřednictvím elektronických on-line formulářů, a to i mimo úřední hodiny.
Systém mohou využívat rovněž podnikatelé, a to fyzické i právnické osoby. Příbram se díky podpoře finančních zdrojů Evropské unie řadí mezi první města v České republice, která uvádějí do praxe elektronizaci veřejné správy. Nový portál má veřejnou a neveřejnou část, do níž se uživatel dostane až po registraci. Jak si vyřídit stavební povolení, registraci vozidla či nový občanský průkaz, najde občan v sekci Potřebuji vyřídit, na který odkazuje veřejná část portálu. Zde je možné získat formuláře ke stažení, informace o příslušných agendách k řešení (například platba za psa či popelnici), je tu seznam kontaktů na zaměstnance úřadu nebo přímé odkazy pro další informace (například o rozpočtu města, zveřejněných smlouvách či volbách).
Vstup do neveřejné části vyžaduje registraci (uživatelské jméno a heslo, Eidentita, MojeID). Po registraci a přihlášení je možné získat celou škálu individualizovaných služeb včetně elektronického podávání formulářů. Je zde možné sledovat historii a stav projednávaných žádostí a rozhodnutí. Nabízí se možnost úhrady plateb přes platební bránu a mnoho dalšího. Portál občana najdete na stránkách města pribram.eu v záložce Potřebuji vyřídit nebo na odkazu portalobcana.pribram.eu.
„Občané díky této platformě budou moci s úřadem komunikovat kdykoliv i mimo úřední hodiny. Vše je možné vyhledat a zařídit z klidu domova. Odpadají tedy problémy například s uvolňováním se z práce jenom proto, aby člověk stihl úřední hodiny,“ řekl k Portálu občana starosta Jan Konvalinka.