Macíkovi na Dakaru den volna nedrží, chystali se na duny

Foto: archiv teamu MM Technology

SAUDSKÁ ARÁBIE/SEDLČANY – V pondělí se závodní stroje na Dakaru nerozburácely. Na programu byl den volna. V zázemí týmu MM Technology ale už od rána panoval čilý ruch. Pralo se, rovnala se záda i věci ve stanech a karavanech. Nejvíc práce ale měli mechanici, kteří připravovali kamiony vyrobené v Sedlčanech na druhou část závodu.

Ta zavede dakarské jezdce do dun Pusté končiny a podle pořadatelů by měla být ještě náročnější než doposud zdolané etapy. Pilot Martin Macík má zatím na kontě vyhraný prolog a 3 etapová vítězství, v celkovém pořadí ho dělí 47 vteřin od třetí pozice. Všichni členové týmu MM Technology proto dělali maximum pro to, aby byl jeho kamion Čenda na zlověstné duny skvěle připravený.  

 

Vyprat, najíst, vyspat, ozvat se domů i fanouškům

„Jezdím na Dakar 11 let a zatím jsem tu den volna nezažil. Od rána jsem se ještě nezastavil. Ale stihnul jsem fyzioterapii a dobře jsem se najedl. Zbytek dne jsem poletoval a řešil milion věcí,“ popisuje Martin Macík. Posádka si totiž během volného dne musí připravit vše potřebné do druhé části závodu. „Čistíme helmy, boty, uklízíme, abychom tu měli pořádek. Pereme kombinézy, protože s sebou nevozíme na každý den všechno náhradní. Věnujeme se fanouškům, rodinám. A řeším na dálku ještě poslední detaily k talk show Posedlí Dakarem, která se rozjede hned v únoru a březnu,“ popsal Martin Macík, který už se těší do dun a věří, že pořadatelé dodrží slib. „Chystáme teď vše potřebné. Zbývající etapy by měly být ještě obtížnější než první část. Doufáme, že se informace organizátorů potvrdí a teď přijdou na řadu nejdrsnější etapy posledních dakarských ročníků. Čeká nás také další maratonská etapa – v poušti. Tam se často láme chleba. Bude to zajímavé, bude co sledovat a my budeme bojovat jako lvi,“ slibuje Macík.      

 

Kamiony vyjedou do dun Pusté končiny jako nové     

Mechanici pracovali na Čendovi, závodním kamionu Martina Macíka, i na dalších speciálech sestrojených v Sedlčanech pro holandské a italské posádky, už od nedělního večera. Podle předem připravených plánů Martina Macíka staršího, šéfa týmu MM Technology a hlavního konstruktéra, pečlivě postupovali krok za krokem a preventivně měnili všechny namáhané části vozů, kontrolovali každý detail. Navečer už Martin Macík hlásil: „Mám nového Čendu. Jdu ho projet, abych vyzkoušel, že všechno funguje. Kluci mechanici si zaslouží opravdový respekt.“

 

Nedělat chyby a mít trochu štěstí

Přípravu se teď nevyplatí podcenit. Martin Macík odhaduje, že výdrž závodních strojů bude v dalších etapách hrát důležitou roli, nepůjde ale jen o auta. „Jízda bude hodně únavná, protože se budeme muset maximálně koncentrovat, abychom neudělali chybu. Ta vás v dunách může stát spoustu času. Důležitá bude i navigace. V opravdu velkých kopcích nechceš špatně zahnout. Bude to o chybách, o technice a také o štěstí. Bude to hodně náročné,“ těší se Martin Macík a odhaduje, že fanoušci se dočkají adrenalinového vývoje závodu.

Komentáře