SAUDSKÁ ARABIE/SEDLČANY – Závodníci týmu MM Technology – pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda – dnes znova zabojovali a v cíli 4. etapy Rallye Dakar byli opět nejrychlejší. Po úterním vítězství startovali do středeční rychlostní zkoušky z 1. pozice. A tu uhájili i v cíli.
Okruh nedaleko města Ha’il, měřící 425 ostrých kilometrů, dokázali bravurně projet, ačkoliv si jejich kamion Čenda cestou poskočil a odnesla to pera. Sedlčanská posádka si nakonec dojela pro 3. vyhranou etapu.
První kamion na trati
Po úterním vítězství dnes posádka týmu MM Technology opět otvírala trať kategorii kamionů. K velké radosti členů týmu MM Technology pořadatelé rozhodli, že se aktuální 4. etapa pojede podle původního plánu. Ráno na Dakaru slunce ozářilo promočený bivak a šlo se znova na věc. Jak už jsme zvyklí, Martin Macík hned od začátku nasadil svižné tempo. „Je to tady Ha’il, písek s velbloudí trávou, pořád skáčete nahoru, dolů. Byly tu velké výjezdy. Hledali jsme trasu. Startovali jsme dnes zase jako první, takže jsme ostatním ukazovali, kudy jet,“ popisoval navigátor František Tomášek.
Poskočili jsme si a odnesla to pérka
Asi na 30. kilometru si týmový kamion Čenda skočil, když se rozjížděl do kopce. „Byla tam díra jako kráva. Skočili jsme a ozvala se rána. Mysleli jsme, že bude po spojovačce. Ale dalo se jet dál. Nakonec se ukázalo, že nám ta rána pocuchala pera. Ale to jsme zjistili asi až na 220. kilometru. Do té doby jsme s tím jeli opatrně a zlehka,“ popisuje Martin Macík.
Posádka pera po cestě utáhla a do zbývajících zhruba 200 km nasadila rychlejší ale bezpečné tempo. „Snažili jsme se, abychom nedoskakovali do brzd, nemuseli skákat do protivek, jeli jsme opatrněji,“ říká Martin Macík a mechanik David Švanda dodává: „Vyjeli jsme do skal, mezi hory, čekali jsme, jak to Čenda zvládne, ale vše se povedlo projet. Motor fungoval jako z praku.“
Překvapivá zjištění: Jsme první a Čenda v písku žere víc
Závodníci sedlčanského týmu měli po příjezdu do cíle ze své jízdy smíšené pocity. Ale čekalo je příjemné překvapení, když zjistili, že vyhráli etapu. Navíc se jim podařilo posunout v celkovém hodnocení na 4. pozici a výrazně stáhnout časovou ztrátu na posádky před sebou.
Současně posádka týmu MM Technology po dojezdu zjistila, že dnešní zásoba paliva byla opravdu na hraně. „Málem nám došla nafta. Táta nám natankoval podle výpočtu, ale v tom písku Čenda žere víc, než by měl. Takže po dojezdu už svítíme červeně,“ hlásil Martin Macík. V cíli bylo jasné, že dnes budou mechanici v bivaku měnit pera. „Výměna pera je tak na dvě hodinky. Ale jinak Čenda vypadá dobře. Budeme zase vše procházet a kontrolovat,“ odhadoval náročnost nočního servisu mechanik David Švanda.