WADI AD DAWASIR – V osmé etapě Rallye Dakar museli závodníci zdolat drsnou písečnou trať dlouhou 395 km. Žlutému vozu ze Sedlčan se díky riskantní stíhací jízdě, přerušené jen jednou výměnou pneumatiky, a perfektní navigaci podařilo etapu dokončit na výborném 7. místě. V celkovém hodnocení posádka opět poskočila, aktuálně je na 9. pozici.
Vylepšený výkon kamionu závodníkům zároveň přidal i další chuť do závodění. Žluté Iveco Martina Macíka vyrazilo na trať pondělní speciálky z 9. pozice. Organizátoři závodníkům slíbili trať plnou náročných dun a písečných polí. Sedlčanská posádka v cíli potvrdila, že slib byl dodržen. „Byl to nářez. Já si myslím, že to byla zatím asi nejtěžší etapa letošního Dakaru. Jeli jsme 400 závodních kilometrů a prvních 200 byly jen a jen duny občas přerušované kilometrovými přejezdy. A pak znova duny. A zase a zase a furt. I proto dojet do cíle dneska všem trvalo tak dlouho. Bylo to fakt náročné, ale jeli jsme palbu,“ řekl Martin Macík.
Etapa začínala pískem a posádka už v úvodu musela vyskočit z vozu a měnit pneumatiku. „Bohužel to bylo zrovna na šutrech a nešlo tu úplně lehce, nechali jsme tam asi 10 minut,“ popisuje palubní mechanik David Švanda. A než posádka mohla pokračovat dál, předjelo ji několik soupeřů, které se ale okamžitě vydala stíhat. Po čekačce na neutralizaci Macíkova posádka vyrazila do druhé části etapy a postupně se jí podařilo předjet všechny kamiony, které ji předstihly při výměně pneumatiky. A během letu k cíli, který byl v závěru hodně uskákaný, předstihla i další vozy.