Lávka u příbramského nádraží dosluhuje: Oprava se blíží, ale přinese komplikace

PŘÍBRAM – Lávka pro pěší přes železniční trať u vlakového nádraží není už léta v dobrém stavu. Koroze ji dostala na hranici životnosti a rekonstrukce bude nutná v souvislosti s elektrifikací tratě. Plány však přinášejí komplikace. Lávka se bude muset zvednout kvůli pantografu a unést těžký izolační prvek. 

Na její opravu by mělo dojít v souvislosti s eletrifikací železnice, která by měla být dokončena v roce 2027. Vedení města špatný stav lávky potvrzuje. „Z pasportu, který provádíme pravidelně, tak nám vychází, že ta lávka je v takzvané šestce a sedmička je už havarijní stav, čili ta životnost je teda na hraně a my budeme muset řešit její opravu,“ uvedl místostarosta Vladimír Karpíšek.

Správa železnic má požadavek, aby se lávka pro pěší o metr zvedla. „Se Sprábvou železnic budeme projednávat budoucí podobu té lávky, protože součástí té lávky, protože je celá kovová, tak její součástí bude muset být izolační řešení, protože je tam vysoké napětí a tak tam bude muset být zavěšený izolační prvek, který ale bude vážit tunu a samotnou lávku by to natolik, že by to neunesla,“ vysvětluje místostarosta Karpíšek s tím, že město hledá se Správou železnic společné řešení tohoto problémů. Součástí jednání je i požadavek města, aby se Správa železnic na opravě lávky podílela i finančně.

Podle starosty je ve hře i možnost nasazení určitého typu vlaků. „Na kraji teď řešíme možnosti bateriových vlaků, které v podobných místech mohou ten klasický elektrický pantograf odpojit a danou část tratě, kde například není elektrifikace projet právě na baterii,“ říká příbramský starosta Jan Konvalinka, který je také krajským zastupitelem. Podle jeho slov by se toto řešení v případě příbramské lávky u vlakového nádraží také nabízelo.

Komentáře