Kraj a Příbram zatím stále jednají o finančním příspěvku na dopravní obslužnost

Ilustrační foto.

PŘÍBRAM – Příbram společně s Mladou Boleslaví a Kladnem úplně nesouhlasí s finančním příspěvkem na dopravní obslužnost, kterou má na jejich území zajišťovat Středočeský kraj. Proto stále probíhají jednání o výši finanční podpory i o tom, podle jakých údajů k této částce úředníci kraje došli.

Starosta Jan Konvalinka a místostarosta Martin Buršík se zatímco účelem před časem sešli přímo se středočeskou hejtmankou Petrou Peckovou a jednali s ní jak o výši samotného příspěvku, tak právě i podmínkách kraje či pochybnostech, které Příbram má. „Dohodli jsme se, že společně s krajem budeme lépe formulovat podmínky, za kterých bychom měli na dopravní obslužnost přispívat. Principielně se tomu jako město nebráníme, ale chceme přesně vědět, co si za peníze, které kraji odvedeme, koupíme,“ konstatuje příbramský starosta Jan Konvalinka.

Město nyní čeká doplněné údaje od krajského úřadu, nad kterými bude dál jednat. Sám starosta věří, že Příbram nakonec se Středočeským krajem dohodu uzavře. Podle radnice kraj od města požaduje příspěvek zhruba ve výši okolo 10 milionů korun. „V současné době kraj poskytuje 13 spojů denně, které zajišťují spojení mezi Příbramí a Prahou. Některé z nich označuje za standardní, ale některé za nadstandardní a na ty by město mělo přispívat, nicméně doposud jsme za ně neplatili,“ vysvětluje místostarosta Martin Buršík.

Podle Buršíka město chápe, že za nadstandardní spoje by bylo přispět, ale není mu jasné, jak Středočeský kraj určil, které spoje to jsou.  Dále je podle něj také nutno zohlednit, jak je město od Prahy vzdálené či jaké další navazující spoje mohou cestující využit. „Právě ta definice standardního a nadstandardního spoje bude ještě předmětem jednání,“ dodává.

Podle vedení města ale tato jednání nijak neohrožují dopravní spojení do Prahy. Podle kraje by nadstandardním spojem měly některé častější spoje, jinými slovy, normální spoj do Prahy by měl jet například každou hodinu a pokud jede každou půlhodinu nebo čtvrthodinu, tak tyto spoje v rozmezí té hodiny jsou právě nadstandardní. Nicméně obě strany podle svých slov věří, že dojdou k vzájemné dohodě.  

Komentáře