PŘÍBRAM – Galerie Františka Drtikola zve na další výstavu dvou umělců v rámci cyklu Výtvarníci Příbramska. Tentokrát přestaví výtvarníky Dušana Černého a Jiřího Mikesku. Výstavu zahájí vernisáž v úterý 15. října v 17 hodin.
Výstavu, která potrvá od 16. října do 27. listopadu uvede na vernisáži ředitelka galerie Hana Ročňáková a k samotné výstavě její kurátorka Eva Neumannová. Vhudebním programu Zu&Cello vystoupí Zuzana Šebková.
DUŠAN ČERNÝ
Se narodil 5. července 1959 v Příbrami,
studia: 1978-1984 Akademie výtvarných umění v Praze (ateliér prof. Františka Jiroudka)
Svými díly je zastoupen v soukromých sbírkách v Anglii, Francii, Německu, Japonsku, Tchaj-wanu a v České republice. Žije a pracuje v Praze a v Jindicích u Kutné Hory.
Tvorba Dušana Černého osciluje od samých začátků mezi krajinou a figurou. Obě střídající se polohy se v posledních letech prolnuly do složitě komponovaných malířských příběhů. Jeho až surreálné „dvojexpozice“ krajin prolínající se s postavami tančícími, vznášejícími se nebo letícími odvádějí diváka do hloubi tajemného snu, do pre-historie uzamčené v našem podvědomí. Magické příběhy provázející lidstvo celou jeho historií se vynořují z krajinných horizontů a kladou zásadní otázky: kdo jsme a kam kráčíme.
JIŘÍ MIKESKA
Se narodil 3. března 1959 v Ostravě-Zábřehu.
studia: 1974-1978 Střední uměleckoprůmyslová škola v Praze
1978-1984 Akademie výtvarných umění v Praze (ateliér prof. Jana Smetany)
Žije a pracuje v Praze a v Bukové u Příbrami.
Svými díly je zastoupen ve sbírkách Národní galerie v Praze, Alšovy jihočeské galerie v Hluboké nad Vltavou, České národní banky, Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem a v soukromých sbírkách.
Malíř Jiří Mikeska vystavuje poprvé své vlastní fotografie, jimiž si zaznamenával po řadu let přírodní proměny. Celý život jej přitahovalo všechno, co se děje v prostoru našeho každodenního žití: příroda a přírodniny, ale i světlo, chvění a vibrace, které se snažil zachytit ve svých obrazech a kresbách. Současně s malbou fotografoval, spíš pro ověření a potvrzení svých malířských výkonů. Z fotografií pro radost se postupně staly výmluvné světelné a klimatické „příběhy“ dění v přírodě. Autor svým nevšedním souborem fotografií potvrdil své malířské vidění zdánlivých obyčejností a poukázal na další stránku svého talentu.