PŘÍBRAMSKO – Řidiči projíždějící po dálnici D4 se mohou těšit na další významné změny. V rámci dokončovacích prací budou v září zprovozněny nové úseky dálnice, a to v rámci dočasných dopravních opatření. Do provozu bude uveden zcela nový asfaltový povrch na dvou úsecích a části třetího, přičemž doprava tam bude řízena podle aktuálních podmínek.
„Stavba dálnice D4 Via Salis finišuje. Současná dopravní omezení patří k těm posledním a řidiči se mohou těšit, že od prosince bude dálnice zprovozněna v plném rozsahu,“ uvádí Daniela Pedret, mluvčí koncesionáře Via Salis, který za projekt zodpovídá. Zároveň dodává výzvu pro řidiče, aby důsledně sledovali dočasné dopravní značení.
Od 16. září mohou motoristé využívat v obou směrech téměř pětikilometrový úsek Skalka – Háje. Tento úsek, původně otevřený v roce 2017, prošel modernizací, která zahrnovala nový asfaltový povrch a instalaci bezpečnostních prvků a Dálničního informačního systému.
Dalším zprovozněným úsekem bude od poloviny září úsek Háje – Milín o délce 5,5 km, kde bude doprava vedena jedním pruhem v každém směru. Část úseku mezi Milínem a Těchařovickou křižovatkou bude rovněž otevřena v režimu dočasných opatření.
Změny čekají i část trasy Lety – Čimelice, kde bude doprava v režimu 1+1 vedena po levém jízdním pásu. V lokalitě mimoúrovňové křižovatky Mirotice se budou dopravní podmínky měnit několikrát, což může řidičům způsobit komplikace při najíždění na dálnici.
Podle tiskové mluvčí společnosti VINCI Construction CS, Ivety Štočkové, probíhají práce na celé délce stavby denně, včetně víkendů a za jakéhokoli počasí. V době největšího nasazení pracovalo na dálnici více než tisíc lidí a stovky strojů.
Jedná se o první velký infrastrukturní projekt v Česku, který je realizován formou partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP). Od zahájení prací v roce 2021 se nyní projekt blíží ke svému dokončení, přičemž je hotovo zhruba 97,5 % celkového rozsahu. Kompletní zprovoznění celé trasy je naplánováno na prosinec 2024.
Projekt PPP D4 zahrnuje nejen stavbu nových 32 kilometrů dálnice mezi Příbramí a Pískem, ale i modernizaci a údržbu dalších 16 již zprovozněných kilometrů. Stavební práce zajišťuje DIVia stavební, člen skupiny VINCI Construction CS, a provoz stávajících úseků řídí od července 2021 společnost Via Salis Operations.