PŘÍBRAM – Destinační agentura Brdy, která má rozvíjet turistický ruch v návaznosti na nedávno vzniklou CHKO Brdy, má už i své logo. Jeho ústředním motivem je mystická postava strážce Brd Fabiána od známého příbramského výtvarníka Jana Čáky.
Centrum dlouho hledalo symbol, který by nebyl kontroverzní v regionu a umožňoval jeho sjednocení. „Rozdělování Brd na středočeskou a plzeňskou část považujeme za zbytečné, a proto jsme chtěli dát do znaku destinační agentury symbol, který není dotčený žádnými spory a má historickou vazbu k regionu,“ zdůraznil Vladimír Král, ředitel Ekologického centra Orlov, pod které Destinační agentura Brdy patří. Logo by mělo přispět k znovuobnovení sounáležitosti s územím, které bylo na dlouhou dobu izolováno od normálního dění.
Vedení destinační agentury doufá, že značka s proslulým symbolem Brd se stane jednotícím prvkem celého regionu a přispěje k jeho rozvoji. „Život i práce pana Čáky je nejlepší propagací Brd a věříme, že i jeho kresba poslouží k popularizaci a sjednocení celého regionu,“ řekl ředitel ekokologického centra s tím, že se domnívá, že prostřednictvím Čákova Fabiána lze navázat na dobu, která předcházela uzavření Brd pro veřejnost.